10 September 2017 - The looooooong way to Las Vegas

10 september 2017 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Afgelopen nacht sliepen we in het Park inn Raddisson bij Schiphol, ideaal dicht bij het vliegveld. 'S ochtends was het dus alleen even uitchecken en toen met de shuttle bus naar het vliegveld. Het duurde allemaal best lang op het vliegveld dus toen we eenmaal door de check in en douane waren hadden we nog net een uurtje over tot vertrek. Snel even een ontbijtje bij Starbucks en toen konden we al boarden.

Helaas was het een behoorlijk oud vliegtuig met inieminie tv schermpjes en erg weinig beenruimte. Werd een lange 9,5 uur dus voor Frank! Om 11:05 zouden we vertrekken alleen toen we eenmaal zaten riepen ze om dat dit 12:05 ging worden.... Toen schoot toch wel even de stress erin want dat zou ook een uur minder overstaptijd betekenen in Chicago. De stewardessen wisten het allemaal nog niet zo goed en we zouden de tijd waarschijnlijk wel inhalen in de lucht, fingers crossed!

Een uurtje later vertrokken we dan eindelijk, op naar Chicago. De vlucht was lang en saai. We zouden gratis WiFi hebben zodat we op onze iPad via de united app films konden kijken maar helaas deed de WiFi het de hele reis niet....Om het feest compleet te maken gooide ik de boter voor op m'n broodje, over mijn broek heen. Resultaat een grote vetvlek waardoor het leek alsof ik in mijn broek had geplast en de rest van de vlucht een boterachtige lucht.

De vertraging hebben we gelukkig ingehaald en het overstappen in Chicago viel allemaal erg mee. We hadden zelfs nog tijd om even wat te eten. Toen hop in het volgende vliegtuig. Een kortere vlucht van 4 uurtjes naar Vegas, helaas ook een nog krapper vliegtuig, dus nog minder beenruimte voor Frank. Even een happy moment toen we zagen dat er allemaal leuke films te zien waren, totdat het bleek dat dit alleen tegen betaling kon..

Na 4 brakke uren waren we er dan eindelijk, even wachten op de koffers en toen bracht onze uuuuuuber ons naar het Excalibur hotel. We hadden het plan om ons gelijk aan te passen aan het tijdsverschil, Nederlandse tijd was het namelijk 02:30 maar hier pas 17:30. Dus moesten we nog even wat tijd overbruggen voor we naar bed konden. Snel onze koffers gedropt in het hotel en op naar de Las Vegas Strip. Ook al was het al avond, het was nog steeds 39 graden en het voelde alsof je constant in een hele warme föhn liep. Best een uitdaging als je jetlagged bent dus.

Maar de strip was echt awesome, overal wat te zien en te doen. We hebben het gered om de southside van de strip te bekijken en toen waren we kapot. Nog even wat gegeten en gedronken bij the Rainforest café met uitzicht op de strip en toen onszelf teruggesleept naar het hotel. Om 9 uur lagen we in diepe slaap in ons bedje!

1. Mams:
    20 september 2017
    Heey leuk om te lezen, ben benieuwd naar de volgende dagen!