11 September 2017 - Lets pick up our camper!

11 september 2017 - Lake Mead National Recreation Area, Verenigde Staten

'Hoe laat is het schat?' Uuuhm half 3 pas! Maar dat betekent half 12 in Nederland, dat verklaart waarom ik zo'n honger heb.. ik wil ontbijten maar toch ook wennen aan de nieuwe tijdzone waar we in beland zijn. 9 uur eerder als thuis, dat is best even een dingetje. Maargoed, airco aan( want ja ook 's nachts is het nog 39 graden) en proberen verder te slapen. Uiteindelijk hebben we het volgehouden tot half 8 in bed te liggen en toen was het voor ons echt klaar. Hop aankleden en even een wandeling over de strip maken opzoek naar een ontbijtje.

8 uur liepen wij dan ook zoekend naar iets leuks voor ontbijt. Het was een stuk rustiger op straat op enkele feestgangers na op weg naar huis tijdens hun walk of shame. In de casino's zelf was er nog best wat te doen, veel mensen die als zombies niet bij de goktafels en machines weg te krijgen waren. Lekker Amerikaans kozen we voor donuts als ontbijt, want veel meer was er niet open en onder het motto 'buikpijn heb ik toch al' gokte ik het er maar op. Na ons ontbijtje liepen we nog een stukje verder de strip over en gingen toen terug naar het hotel. We moesten namelijk de verhuurmaatschappij van de camper bellen om te bevestigen dat we de camper zouden komen halen om 13:00. Toen kwam de eerste tegenvaller van de dag, de camper kon pas om 15:30 gehaald worden want het was druk. Het hotel moesten we om 12.00 al uit dus hadden we opeens tijd over in onze planning. Gelijk de camping voor die avond ook maar even gebeld om te checken voor beschikbaarheid en late aankomst. Dat was gelukkig allemaal ok.

Om 12:00 dan maar uitgecheckt, koffers gestald en weer de strip op. Op naar een winkelcentrum om daar een simkaart voor onbeperkt internet te kopen. Zijn we in ieder geval niet afhankelijk van WiFi tijdens onze reis. In een mega winkelcentrum waar het plafond beschildert was alsof het echt de lucht was hebben we het even gefixt. Daarna even ergens geluncht om vervolgens onze weg te vervolgen naar het New York casino. Daar moest er toch echt even gegokt worden want tja, what happens in Vegas... Helaas happende er niet heel veel in Vegas en verloren we vooral veel;) Gelukkig deden we alleen slotmachines waar je maar 1 dollar per keer kon inzetten dus ging het niet zo hard.

We hebben ons even vermaakt en toen was het tijd de koffers op te halen en een Uber te fixen. Ideaal systeem die Uber, via een app geef je door waar je heen wilt en zie je gelijk wat het kost. Het wordt afgeschreven van je creditcard dus ook geen gedoe met geld in de taxi. De Uber meneer was een beetje vreemd maar bracht ons naar de bestemming, cruise america rv pick up in Henderson. We waren vroeg dus hadden verwacht wel even te moeten wachten, echter binnen 10 minuten stond onze camper al voor, kregen we een mega snelle uitleg en konden we al opweg. Half 4 ophalen werd 3 uur vertrekken. We hebben een Cruise America RV C25, hij is 25ft lang. Heeft een tweepersoonsbed achterin, een wc en douche, keukentje met magnetron en een zit gedeelte. We hebben ook boven de rijcabine nog een tweepersoonsbed maar verwachten deze niet te gebruiken. Genoeg ruimte dus voor een awesome roadtrip van 16 dagen.

First stop, de walmart om is even goed in te slaan. De walmart was een ritje van nog geen km bij de laatste bocht pakten we een klein stoepje mee, toch even wennen zo'n grote camper vergeleken met onze MG. Daar aangekomen wilden we gelijk even foto's maken van onze camper. Om bij eventuele problemen achteraf aan te kunnen tonen dat deuken er al zaten voor wij de kamper hadden. En toen sloeg even de paniek toe, op de rechterachterhoek van de camper zat een beste deuk. Shit waarom hebben we die net niet gezien en hebben ze daar niks van gezegd? Dat kan toch niet van dat kleine stoepje komen net? Zelfverzekerd zeiden we nee joh kom we gaan shoppen, maar toch bleef het een beetje ronddwalen in ons hoofd. Gaven ze ons daarom zo snel die kamper mee...Frank zag de afleveringen van opgelicht in het buitenland al voor zich. Toch maar even bellen met het verhuurkantoor... de eerste dame zei heel stug nee hoor dan hebben jullie dit zelf gedaan en is voor eigen kosten waarna ik toch best boos werd en haar zei dat wij dit niet in die ene km hebben gedaan. Gelukkig kreeg ik toen de manager aan de lijn die zei dat in hun systeem de deuk al vermeld staat bij ons voertuig dus er niks aan de hand was, pffieeeeuuuuwww, crisis averted. We konden ons weer concentreren op de inkopen en de winkelwagen volknallen met spullen, want men wat veel spullen heeft die walmart! Waarom hebben wij dit niet in Nederland? Ik hou dr van, op 1 plek alles kunnen kopen wat we nodig hebben.

De camper volgeladen was het tijd voor onze eerste echte rit, op naar Lake mead!

Dit was slechts een uurtje rijden en een full hook up camping, oftewel stroom, water en rioolafvoer bij je campeerplekje. Bij de ingang lieten we onze America the Beautiful pass zien, die ik thuis al via een oud collega had gefixt die in april deze reis gemaakt heeft. Met deze pas kan je gratis alle nationale parken in, dit scheelt behoorlijk aangezien de entree zo'n 30dollar per park is. Aangekomen bij de camping werden we super leuk ontvangen en geholpen door de medewerkers en andere campeerders. We moesten namelijk voor het eerst onze camper op alles aansluiten en dat kostte even wat uitzoek werk, but nothing we can't handle! Camper aangesloten, airco aan(lees: het is hier 37 graden en we staan op een asfalt ondergrond) en onze eerste maaltijd klaargemaakt. Heerlijk ploften wij buiten neer met uitzicht op het prachtige Lake Mead! First day of camping: check!