14 september - van de Grand Canyon naar Page

14 september 2017 - Page, Arizona, Verenigde Staten

Oef die wekker ging vroeg, ook al lagen we er al zo vroeg in, we zijn best gesloopt. Gelukkig hebben we vandaag een niet al te drukke dag gepland. Even een ontbijtje naar binnen werken en op naar de busstop. Het plan is de blauwe bus naar het visitor centre te pakken vanaf de camping en vanaf daar door op de oranje route naar Mather point voor de zonsopkomst. Om 05:00 zaten we dan ook met een paar andere mensen in de bus. Bij het visitor centre aangekomen sloeg de twijfel toe over welk punt nu het beste was voor het beste uitzicht. Een discussie met enkele Amerikanen zorgde ervoor dat we naar Yavapai gingen ipv Mather point. Een klein stukje verder maar en de bus bracht ons daarheen.

Alleen toen we dan eenmaal in de bus zaten en yavapai punt zagen vonden we het toch niet echt wat en hoorden we dat iedereen toch Yaki point beter vond. Shit wat nu, volgens de busdriver zouden we wel op tijd bij Yaki point zijn als we bleven zitten. Nou dan maar naar Yaki point. De lucht werd al langzaamaan helderder en ik was bang dat we de zonsopkomst nog gingen missen ook. Maar zoals de busdriver had gezegd waren we ruim op tijd. We zagen gelijk een mooi plekje maar hadden nog even de tijd dus besloten verder te lopen. Hadden we niet moeten doen want toen we er terugkwamen stonden er mensen op onze plek. We zijn niet zo goed in beslissingen maken op de vroege ochtend blijkt maar weer. Gelukkig vonden we toch een goed plekje en toen kwam de zon op.

Het was echt heel bijzonder om dit te zien, die eerste lichtstralen op de Grand Canyon. Frank leefde zich uit met de camera en ik heb vooral zitten staren naar het uitzicht. Het is even vroeg opstaan maar het zo waard! Toen de zon weer hoger stond en de bus er weer was gingen we terug. Even een korte tussenstop bij een WiFi punt om de nieuwe route in te stellen op de navigatie en toen terug naar de camper.

Even nog gebruik maken van de douches op het park en toen was het tijd om verder te gaan. Het plan van vandaag is via enkele uitzichtpunten langs Desert View drive door te rijden naar Page. Dan komen we langs horseshoe bend en kunnen we morgen een tour doen door Antelope canyon.

De route langs desert view road was echt geweldig, je reed echt langs de rand van de Grand canyon en zag overal nog het geweldige uitzicht. Af en toe zijn we nog even gestopt om wat foto’s te maken en even van het uitzicht te genieten. Bij het laatste uitzichtpunt van deze weg, Desert view stond een oude uitkijktoren waar we nog even een laatste blik op de canyon hebben geworpen en toen was het echt tijd verder te gaan.

In totaal is het zo’n 2,5 uur rijden. Hoe dichter we bij Page kwamen, hoe donkerder de lucht en hoe harder de wind. Het zag er niet goed uit. Eenmaal bij horseshoe bend aangekomen regende het zo hard dat we iedereen weer terug naar z’n auto’s zagen vluchten. Geen horseshoe bend voor ons dus, snel door naar de camping. Daar werden we letterlijk opgeblazen door de wind, gelukkig hadden ze nog een plekje. De receptioniste zei dat dit wel vaker gebeurde, een summer flood en met een paar uurtjes wel beter zou worden. We hebben snel onze camper aangesloten en zijn lekker binnen gaan zitten. In plaats van een middagje sightseeing werd het een middagje binnenzitten. Wat ook niet heel erg was want mijn lichaam moest even bijkomen van alles.

We hebben maar even wat plannen gemaakt voor de rest van onze reis en wat campings gezocht. Sommige campings zaten zelfs al vol en de tour door Antelope Canyon voor de volgende dag had ook nog maar enkele plekjes. Maar snel even wat dingen vastgelegd en gepland dus. Verder relaxt dagje gehouden en lekker bijgekomen. Morgen weer een vroege dag, 08:00 moeten we bij Antelope Canyon zijn voor onze tour.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl