22 september - An unexpected beautiful day in Ventura

22 september 2017 - Ventura, Verenigde Staten

Het is heeerlijk weer vandaag, tijd om Ventura te ontdekken. We hadden niet gepland om naar Ventura te gaan dus ook niet echt een idee wat hier dan te zien is. We kwamen uit op een wandeling door de stad richting de Ventura pier.

Ventura bleek een onverwachte leuke plek, een ontzettend schattig centrum met alles nog in een leuke retro-achtige stijl. Overal hingen lampjes dus ‘S avonds zou het er nog veel leuker uit gaan zien. Al snel zagen we een bioscoop met een typische retro Amerikaanse voorkant, neon lichten en zwart witte borden met teksten. Super leuk dus, we besloten dan ook zeker even terug te gaan later op de dag. Eerst wandelden we door naar de pier. Daar wandelden we over de historische pier met overal Amerikaanse vlaggen, want wat zijn die Amerikanen toch trots op hun land. We hebben heerlijk in het zonnetje gezeten, gelezen over de geschiedenis van Ventura en genoten van het uitzicht.

Het was inmiddels al lang weer lunchtijd en tijd om een plekje te zoeken. Bij de pier waren helaas weinig eettentjes en de twee die er waren kon je alleen vis eten. Niet helemaal ons ding dus zochten we op Google Maps even de omgeving af. Een stuk verder zagen we in-N-out burger, een collega was hier al heel enthousiast over en het was ongeveer een half uurtje wandelen langs de duinen en het strand.

Bij in-n-out burger aangekomen bleek het echt mega druk, het blijkt dus echt een super populair restaurant te zijn. Deze fastfoodketen komt uit Californie en staat bekend om het verse en goede fastfood eten. Ze hebben een klein menu met alleen twee soorten burgers, frietjes en drinken/Shakes. We bestelden beiden een dubbele cheeseburger en frietjes, kregen een nummer toegewezen, volgende rij om in te wachten dus. Maar dat wachten was het helemaal waard! Wij snappen wel dat dit zo populair is! De burgers zijn echt lekker vers en smaakvol en de frietjes ook, jam! Zo zie je maar weer, je kan beter een klein menu hebben maar wel goede kwaliteit bieden. Het was de wandeling helemaal waard en ik ben bang dat we deze keten nog wel vaker bezoeken tijdens onze reis;)

We wandelden weer terug langs het strand richting de bioscoop en waren daar precies op tijd voor de film Kingsman: the golden circle. Het tweede deel van Kingsman en de eerste was leuk dus kom maar op. We kochten bij het winkeltje nog even wat typisch Amerikaanse snacks die we nog niet geproefd hadden. Het is zo leuk wat voor andere soorten snoep en snacks ze allemaal hier hebben dus we proberen steeds weer iets anders. Dit keer had ik cookies and crème biscuits in een soort van stokjes vorm. Eenmaal in de bioscoopzaal bleek het allemaal helemaal niet zo retro te zijn. De stoelen waren echt super-de-luxe, met een knopje kon je de relaxte leren stoelen geheel in een soort ligstand met voetenbankje zetten. Hoe fijn is dat!

Na de film begon het al schemerig te worden en gingen de lampjes buiten aan, het zag er echt super gezellig uit. Het plan was om te koken in de camper maar toen liepen we langs een Thais restaurant; Rice by Mama en dat rook toch zo lekker. We konden dit niet weerstaan en we waren niet de enige. Er stond een wachtrij buiten om een plaatsje te krijgen en na even wachten hadden ze ook een tafel voor ons. Ik besteld de pad Thai en Frank iets met groente en zwarte bonen saus. Daarbij een lekker biertje en voor mij een mango mojito. Toen ons eten kwam schrokken we van de hoeveelheid, wat een volke borden zeg en dat voor 10dollar per persoon. Ik kreeg nog net 1/3e op van deze mega portie en toen kon er echt niet meer in. Gelukkig kon zelfs Frank niet alles op en kregen we beide een bakje waarin we het mee konden nemen, lekker nog weer wat te eten voor morgen.

Volgepropt met eten wandelden we terug naar onze camping, daar was karaoke gaande maar de sfeer zat er niet echt in. We gingen dus weer lekker bij onze camper een vuurtje maken, dit zou ook de laatste plek zijn waar dit kon dus daar moesten we nog even gebruik van maken.