23 september - onwards to LA

23 september 2017 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Omdat we een paar bestemmingen van ons lijstje moesten schrappen door omstandigheden en te kort aan Miles hebben we LA toegevoegd. Niet helemaal een plek waar we perse heen wilden maar ze hebben universal studios en daar willen we morgen heen.

We rijden weer via highway 1 verder, deze gaat weer langs de kust en we komen door Malibu en Santa Monica waar we nog even willen stoppen. De rit langs de kust was weer heel mooi en alleen het rijden is al een feestje. Totdat we dichter bij Malibu kwamen, hier werd het steeds drukker op de weg. Stel je dan vooral een chaotische weg voor, drukte, een en al auto’s geparkeerd langs de kant van de weg, wielrenners die gebruik maken van de autoweg. Ik was heel blij dat Frank deze weg reed want ik vond het maar niks, vooral die rare wielrenners op de weg, aparte fietspaden kennen ze hier niet en ze vinden ook dat ze overal voorrang hebben. Uitwijken is dan best lastig als je met een brede camper rijd en er rijden ook auto’s op de baan naast je. Malibu was dan wel weer heel leuk om doorheen te rijden doordat er overal echt ontzettend mooie huizen staan met uitzicht op de zee en er erg mooie auto’s rijden. We hebben heel wat keren gezegd, goh als we nou toch die jackpot winnen dat kopen we dat huisje daar. Door de drukte was even ergens stoppen alleen niet echt een optie dus we besloten maar door te rijden.

Eenmaal bij Santa Monica aangekomen was het daar nog even drie keer zo druk. We zagen op een gegeven moment een public parking bij het strand en dachten daar zetten we de camper even neer zodat we lekker een strandwandeling kunnen doen. Alleen dat public parking is niet zo RV-friendly. Of we even 40(!!!) dollar wilden betalen om daar een uurtje te staan, uuuhm NEE! Wat belachelijk zeg, daar kan je gewoon een nachtje voor op een campground staan. We zijn snel rechtsomkeert gegaan en dan maar vast door naar onze camping voor de komende nachten. In LA hadden we twee campings in gedachten, een in de stad en een aan het strand. Het strand had de voorkeur alleen deze bleek vol te zijn, dan maar die in het stad. We waren zo gewend aan lekker bij het strand en natuur te zitten dat dat ons toch deze camping ons wel wat minder leuk leek, maar we gokken het er wel op.

Een ritje door het chaotische centrum van LA bracht ons bij Balboa RV park, we waren nog wat vroeg dus check in was nog gesloten voor lunchpauzes. Echter duurde het wachten niet zo lang en kwam er al snel iemand helpen. Steve de eigenaar van de campground kwam ons persoonlijk even begroeten, wat een enthousiaste man was dat zeg. Hij vertelde van alles over zijn camping en de geschiedenis ervan en we wisten gelijk dat wij hier op een goede plek waren beland. Op deze camping slapen allerlei acteurs en behind the scenes staff van films en series die opgenomen worden in LA. Er zijn hier ook al meerdere films opgenomen en er staan nog enkele props van films. Past helemaal bij ons dus als filmliefhebbers. Toen we ingecheckt waren hielp Steve ons even om achteruit in te parkeren op ons plekje en we waren nog niet uitgestapt of hij was al onze waterslang en elektriciteit aan het aansluiten, dat hadden we nog niet eerder meegemaakt. Voor de rioolaansluiting hadden ze zelfs al een speciale slang liggen die iemand ook voor ons ging aansluiten. We hadden een leuk plekje met een grasveldje en kunstwerk voor onze camper.

Op de hoek van de straat zat ook een in-N-out burger en tja ik zei al dat we er vaker heen zouden gaan en dat konden we dan ook niet laten. Bij deze vestiging was het ook weer zo ontzettend druk maar weer het wachten waard. Na de heerlijke burger en frietjes bestelden we een Uber die ons naar Hollywood bracht voor de walk of Fame. Nu we hier dan toch zijn moeten we die ook maar even bekijken. We werden afgezet en kwamen gelijk midden in de drukte terecht. De walk of Fame was echt vol met mensen. Stapvoets hebben we eroverheen gelopen en al starend naar de grond enkele namen herkend. Als we eerlijk moeten zijn, het stelde echt niets voor, het stonk overal, de sterren waren allemaal smerig en eigenlijk geen foto waard. We hebben wat rondgelopen en rondgekeken bij het dolby theater en toen waren we er al best snel klaar mee. Het is dat we wat tijd over hadden maar anders ga hier vooral niet heen, het is je tijd niet waard. Dus boekten we weer een Uber, deze Uberdriver was echt awesome en we werden opgehaald in een Dodge charger, een jongensdroom voor Frank kwam uit;) We hadden een ontzettend leuk gesprek met de uberdriver, de eerste spraakzame die we hebben meegemaakt.

Het meest bizarre aan LA vonden we toch wel dat als je films kijkt die zich daar afspelen het altijd lijkt alsof je dat Hollywood sign overal in de stad ziet. Nou we hebben het ding niet gespot, zelfs de uberdriver kon ons niet zeggen waar die nou is. Beeetje jammer weer.

Toen we eenmaal weer terug waren was de dag alweer bijna voorbij, morgen gaan we naar het Universal Studios Hollywood park dus dan hebben we al onze energie nodig. Er zit hier ook een Disneyland park maar omdat we in mei al Disneyland Parijs hebben gedaan gaan we nu voor Universal, we hebben er zin in!