21 september - Highway 1 naar Ventura

21 september 2017 - Ventura, Verenigde Staten

Na een heerlijk nachtje met het geluid van de zee op de achtergrond is het vandaag tijd weer verder te rijden. We zijn namelijk naar Morro

Bay gegaan om vanaf daar Highway 1 te kunnen rijden, de pacific coast scenic highway. Deze route loopt zoals ze naam het al zegt langs de kust. We gaan deze weg volgen tot aan LA. We hadden deze vanaf San Francisco al willen rijden maar door wat wegafsluitingen gaan we dan heel ver over ons milespakket heen wat een behoorlijke bijbetaling betekent. Dus nu maar een kort stukje er van pakken. De komende nacht willen we overnachten in Santa Barbara, als deze plek goed bevalt blijven we hier 2nachten zodat we daarna 2nachten LA kunnen doen.

Vandaag was het mijn beurt om te rijden, het zou zo’n 2/3 uurtjes zijn. Het eerste stuk was nog wat landinwaarts maar na Lompoc gingen we weer richting de kust. Hier was de weg inderdaad erg mooi om te rijden, vlak langs het water met uitzicht op het mooie blauwe water aan de ene kant en de heuvels aan de andere kant. Hoe dichter we bij Santa Barbara kwamen hoe mooier de huizen werden, daar zouden wij best willen wonen!

Bij Santa Barbara aangekomen zochten we de camping op en zagen daar helaas voor het eerst een bordje met; no vacancy.... Shit, hier hadden we niet op gerekend want er zou genoeg plek zijn hadden we ‘S ochtends op de website gezien. Helaas waren we niet de enige die dit dachten. De tegenvaller was ook dat er geen andere RV parken waren dus moesten we verder. Om toch maar even ergens heen te rijden zochten we de dichtstbijzijnde walmart op Google en reden we daarheen, we moesten toch nog wat inkopen doen. Deze was in Ventura, een half uurtje rijden verder en nog steeds op onze route naar LA. De walmart bleek echter een soort regionale kleinere versie waar ze nieteens een broodafdeling hadden en ook geen brandhout voor Frank. Gelukkig zat er gewoon aan de overkant nog een andere supermarkt en daar konden we wel slagen.

We gingen gelijk maar even ergens lunchen om daar even een nieuw plan te bedenken, want waar gaan we nu overnachten. Uiteindelijk kwamen we op een RV resort bij Ventura beach. De recensies waren erg wisselend maar we gingen het er toch maar op gokken. Aangekomen bleek het een super mooie camping, erg mooie luxe plekken, een gamehal met pooltafels, een zwembad en jacuzzi en vlakbij stad en strand. Het enige minpunt was dat ze vlakbij de snelweg zaten dus wel enige overlast daarvan. We boekten twee nachten en kregen een plekje zo ver weg mogelijk van de snelweg. We sloten de camper aan en besloten maar gelijk even in het zwembad te plonsen. Het zwembad was alleen best een beetje koud dus dit werd alleen de jacuzzi, ook prima. Een middagje lekker relaxt genieten dus, moet ook kunnen in de vakantie:)

‘S avonds gooiden we zo snel als het donker werd de vuurkorf weer aan en hadden we een heerlijke avond bij ons mooie vuurtje.