Day 16: Great Stirrup Cay

16 maart 2015 - Miami Beach, Florida, Verenigde Staten

Zondag 1 februari: Great Stirrup Cay
Vanmorgen werden we wakker van de felle zon die het raam door scheen. We hoorden opeens een keihard geratel, het anker werd naar beneden gelaten dus dat betekende dat we op bestemming zijn. Er werd omgeroepen dat we alleen door Tenderboats vanaf de boot bij het eiland konden komen en dat deze vanaf 8 uur continu heen en weer zouden varen tot 5 uur. Het was nog vroeg dus we konden lekker uitgebreid eten van het heerlijke ontbijtbuffet. Aangezien iedereen dacht dat het eiland weg zou lopen en het druk was om een plekje te krijgen kozen wij voor de optie om een boot na 10 uur te pakken. We kregen een ticket met een voornamer en dit zou worden omgeroepen als het zo ver was. Rond 11 uur mochten wij dan ook richting het eiland. Een van de security vertelde dat het water nog erg ruw was en ze pas rond 6 uur hadden besloten dat het toch veilig genoeg was om te gaan. Gelukkig maar dus! In de pendelboot was het druk en mensen waren niks gewend. Bij elke golf of water wat de boot in spetterde klonk er gegil, aanstellers;) Op het eiland Great Stirrup Cay aangekomen was het heerlijk warm en konden we kiezen uit meerdere stranden waar de ligbedjes al klaarstonden. Dit eiland is privé van de cruise maatschappij waar wij mee varen dus hier konden we ook gratis eten en gebruik maken van ons pasje om lekkere cocktails bij de bar te halen. We hadden leedvermaak om de vele mensen die zich helemaal uitleefden met fotoshoots bij het water. Dat is echt een ding hier, fotografen van de cruise gaan dan met je mee en doen alsof je een model bent. Later kan je dan je foto ophalen voor 'slechts' 19,95 per foto;) een koopje of niet! Wij zijn gelukkig heel goed getraind in NEE zeggen na eerst alle verkopers in New York en daarna in Nassau dus ons hebben ze niet omgekregen. Toen ik op een gegeven moment een hoofd zo rood als een kreeft kreeg werd het tijd om terug te gaan naar de boot. Daar was het lekker rustig en genoten we lekker van ons laatste middagje zon op de boot. De hot tubs zijn een van de populairste attracties op deze cruise aangezien ze heerlijk warm zijn en op het bovenste dek zitten. Het is steeds strijden om een plekje en dat is makkelijker gezegd als gedaan. Toen de zon onder was dachten we nu is het vast rustiger, niet dus! We hadden na even geduld toch een plekje gevonden en genoten heerlijk van het lekkere warme water in de hot tub. Dit keer ook met live entertainment aangezien er in een andere hot tub iets te dronken mensen zaten die voor ons een ware show opvoerden. Onze Spaanstalige mede hottubers konden ons niet verstaan en wij hun niet maar we wisten allen dat we lol om dezelfde mensen hadden. Toen we inmiddels gerimpelde opa en oma's waren geworden werd het tijd om onze rommelde magen te stillen. We kozen voor een a la carte restaurant en shares table. Hierbij kom je bij mensen te zitten die je niet kent en leer je nieuwe mensen kennen. Onze tafelgenoten waren gezellige Brazilianen waar we verschillende reistips mee uitwisselden onder het genot van veelste veel eten. Het eten was lekker en het dessert was nog veel lekkerder. Al dat eten was helaas iets te veel voor mijn lichaam waardoor we de avond eerder afsloten en onze laatste nachtrust op de boot gingen pakken. Het was heerlijk genieten op dit weekendje cruise en morgen zullen we de boot weer verlaten voor een motel in Miami en dan is het echt voorbij.