Dag 14: Bahama's cruising time

30 januari 2015

We stonden vandaag vroeg op omdat de auto voor 12 uur weer ingeleverd moest worden op het vliegveld. Gister was het verkeer een groot drama dus dat zou wel weer zo zijn dachten we. Het viel gelukkig best mee en we waren zo op het vliegveld. Wel moesten we nog even een tussenstop maken want er stond een ramp te gebeuren, Franks haarlak was bijna op!! Ook bedachten we dat slippers en een badhanddoek wel handig zijn als je naar het strand gaat dus konden we dat ook gelijk even halen. aangekomen op het vliegveld konden we de auto in een rij parkeren en werd er even snel een rondje omheen gelopen. Het zag er allemaal goed uit vonden ze en we konden onze auto achterlaten. Het was stiekem een emotioneel moment want we vonden het best een fijne auto. We kregen een bonnetje mee en dachten we moeten vast nog ergens ons afmelden maar het was allemaal klaar.

Omdat we pas om 1 uur aan ons cruise avontuur konden beginnen besloten we nog even wat te eten en ergens gratis WiFi op te zoeken. Bij de dunkin Donuts haalden we een ontbijtje en gingen lekker zitten en mensen kijken. En rare mensen heb je genoeg op het vliegveld. We zagen zelfs families langskomen die een stuk of tien flatscreens gekocht hadden en dit mee wilden nemen als handbagage in het vliegtuig!

Rond 12 uur besloten we richting de cruisehaven te gaan. Bij het autoverhuur center hadden we bordjes gezien met shuttlebus naar cruisehaven dus daar besloten we heen te gaan in de hoop dat de prijs mee zou vallen. We zagen busjes staan en de buschauffeur vroeg ons om het bonnetje. Wij dachten wat bedoeld die toch, bleek dat we gratis met de bus mochten door het bonnetje van de huurauto te laten zien. Wat een meevaller weer!

We reden de haven binnen en zagen de schepen al liggen. Hoewel schepen nog zacht is uitgedrukt, het waren mega grote awesome super cruise schepen! We werden afgezet en gelijk kwam er een meneer aangesneld om onze koffers de boot op te dragen. Wat een luxe weer, hij gaf aan dat wij nog wel eerst door de check moesten en de koffer naar de kamer werd gebracht. We gingen een gebouw binnen waar we een soort vliegveld achtige douane door moesten behalve dat al het eten en drinken in onze tassen gewoon mee mocht. We kregen daarna onze pasjes overhandigd en een uitleg over hoe en wat. De pasjes waren zowel onze kamersleutel, als onze idkaart en ons betaalmiddel. Al het eten en gewoon water was inclusief de drankjes kon je betalen door een cash bedrag op je pasje te laten zetten. Ideaal dus, geen gezeul met m'n mega portemonnee meer.

En toen was het zo ver, we mochten de boot op. Het hele personeelsbestand stond netjes in een rijtje om iedereen goedendag te wensen en toen mochten we de boot verkennen. We hadden een kamer met zeezicht geboekt. Gezien de prijs dachten we dat dit een ieniemiene kamer met een piepklein raampje zou zijn maar het tegenovergestelde. Het was een erg mooie kamer met een groot rond raam op dek 8. We besloten de rest van de boot te verkennen en vonden het geweldig. Op elk dek was wel weer iets te vinden om te doen of om te eten. Eten en drank zijn volgens mij de grootste redenen dat iedereen op deze cruise gaat want het buffet was al geopend en je moest de mensen om ons heen is zien schransen!! Toen we het allemaal bekeken hadden besloten we dat het chill out time was, bikini aan en lekker in de zon liggen. We lagen heerlijk tot om 4:30 er opeens een firedrill was en we perse naar ons verzamelpunt moesten voor een uitleg hoe je een reddingsvest om moest doen....jaja rocketscience voor sommige mensen! Toen we zeker wisten dat we het gingen overleven als we de ijsberg gingen raken mochten we terug naar ons plekje in de zon en bestelden we een megaaaaa mojito, cocktail tiiiimmmmeeeeee. We hebben besloten dat we deze laatste dagen van onze vakantie nog even heel erg hard gaan genieten en hopelijk nog een beetje bijkleuren! We keken de zonsondergang en zagen haaien en dolfijnen langszwemmen, super awesome:) in de avond hebben we lekker gegeten en de welkomstshow gekeken. Het is hier heeeeerlijk:)