Dag 13: lange reis terug naar Miami

29 januari 2015 - Miami Beach, Florida, Verenigde Staten

Vandaag verlieten we Sarasota en stapten we in onze mooie auto voor onze laatste lange auto rit. Via de westkust en door een deel van de Everglades gaan we terug naar Miami. Dit betekende een autorit van ongeveer 4 uur zonder de tussenstops mee te rekenen. Gelukkig kunnen we elkaar afwisselen met het rijden zodat het meevalt qua reistijd. Frank pakte het eerste uur en gelukkig ook maar want de westkust is mooi maar de autorijders zijn een stel mongolen. Het is er veel drukker op de weg dan de oostkust, de Amerikanen met hun mega pick up trucks halen je aan alle kanten in, alleen aan de linker kant inhalen kennen ze hier niet. Toen we moesten tanken nam ik het stuur over en reed ons richting de everglades. Het tanken was weer een grote meevaller, slechts 18 dollar voor een volle tank. Was dat in Nederland ook maar zo'n feest! Het was erg typisch wat een overgang je hebt als je via de everglades oversteekt van de west naar oostkust. Van uitgestrekte stranden en zeeën en allerlei shops langs de weg reden we opeens tussen de bossen in the middel of nowhere. Hoewel de bossen erg uitgedroogd waren en we ons afvroegen of er überhaupt nog iets leefde daar. Vlak voor we dit gebied ingingen werd er met verschillende borden aangegeven dat er de komende 50 Miles geen tankstops meer waren. Toch letten niet alle Amerikanen daar op blijkt wel weer, toen we bij een rest area even stopten was er iemand die wanhopig zocht naar het tankstation die er niet was. Niet zo slim;)  het laatste uurtje was aangebroken en Frank reed ons het drukke Miami in. Ook hier waren er gekken op de weg, niet alleen bij de westkust dus. We hadden voor deze nacht nog niks geboekt en besloten maar richting Miami Beach te rijden. De TomTom bracht ons netjes naar een strand met een onbeveiligde WiFi verbinding en we zagen het mooie parelwitte strand met de blauwe zee al voor ons. Na even zoeken kwamen we toto de conclusie dat de hotels om ons heen vreselijk duur waren en buiten onze prijsklasse. Booking.com deed ons een voorstel voor het Beach place hotel wat er op de foto's mooi uitzag en vlakbij het strand. We reden er heen en gingen steeds meer het centrum uit en daar stond het hotel. Iets minder mooi als op de foto's maar wel vlakbij het strand. Ach voor een nachtje kon het best. S avonds wandelden we naar het centrum en aten we een heerlijke burger. Via het strand gingen we weer terug naar het hotel, een mooie wandeling onder de sterren. Terug in het hotel werd het tijd om de koffers even weer netjes te maken en uit te zoeken waar we de auto morgen weer moeten inleveren. Morgen is het zo ver. dan gaan we met de Norwegian Sky cruise voor drie nachtjes naar de Bahama's. Lekker relaxed de vakantie afsluiten!:)