Dag 11: Universal Studios Orlando

27 januari 2015 - Orlando, Florida, Verenigde Staten

Nog enigszins uitgeput van de twee dagen pretpark stonden we alweer vroeg op. Tijd om dit vreselijke motel zo snel mogelijk te verlaten. We checkten snel uit en reden naar Universal toe. Dit keer met onze eigen awesome auto en toen was het inderdaad maar 5 minuutjes. De auto parkeerden we in de mega garage waar elk vak een ander thema heeft. Wij zetten hem in de King Kong neer want dat paste het meest bij onze awesome auto ;),
Via de citywalk kwamen we weer uit bij de parken, vandaag kiezen we voor het andere park Universal Studio's en dit keer mogen we wel zo doorlopen. Wat trouwens ook typisch is, ook al heb je een kaartje je moet je idkaart laten zien maar ze maken ook een scan van je vinger. Goed beveiligd dus;) Aangekomen in het park zagen we gelijk weer een mega rollercoaster en die moest uitgeprobeerd worden. The Hollywood rip Ride rockit. De rij viel weer mee en hoe dichter bij we kwamen hoe meer ik begon te twijfelen want hij ging 90 graden omhoog en ook even stijl weer naar beneden. Erg goed voor je maag is dat niet maar ach dat zien we dan wel weer zegt Frank dan. Toen we zaten kon je je eigen achtergrond muziekje kiezen en hoppa daar gingen we. Het was een mooie rollercoaster hoewel mijn maag en nek me daar geen gelijk in gaven. We besloten gewoon verder een rondje te maken en zagen al gelijk heel veel dingen waar we in wilden. Dit park vonden we veel leuker als de ander omdat het meer attracties en shows had en alles meer op films was gebaseerd. We zijn omgevormd tot minions in de despicable me attractie, hebben op een fiets door de lucht gevlogen om E.T. Mee te helpen, maakten aliens dood in de Men in Black attractie en hielpen Optimus Prime de Allspark te beschermen tegen Megatron. Als echte filmfanaten voelden wij ons wel thuis!! Tot onze verbazing was hier ook nog weer een mega Harry Potter wereld en weer even mooi en druk als in het andere park. We zagen weer iedereen met de toverstokken rond rennen en ik zag Frank steeds al erg jaloers kijken. Uiteindelijk toch maar naar Olivanders Magic wand shop gegaan en er een uitgezocht. Toevallig was de Magic wand die Frank het mooist vond, ook gelijk degene die matchte met zijn geboortedatum, dat kwam goed uit. Zo trots als een kind liep Frank daarna rond met zijn eigen Magic wand:) na nog vele shows en attracties te hebben bezocht moest ik ook nog even wat kopen van de minions uit onze lievelings film Despicable Me. Ter afsluiting van de dag was er een super mooie show ter ere van 100 jaar universal. Op schermen van water werden verschillende stukjes van honderd jaar aan films geprojecteerd onder begeleiding van DE Morgan Freeman en heel veel lichtjes en vuurwerk. Dit was misschien wel de perfecte afsluiting van een super leuke dag! De show was afgelopen en we besloten maar half sprintend naar de auto te gaan want we dachten het zal wel druk zijn. En druk was het, we sprinten naar onze auto en scheurden naar onze volgende bestemming. De volgende bestemming was ongeveer een uurtje rijden en ligt aan de westkust namelijk: Tampa. Rond 9 uur in de avond kwamen we uit, we dachten gaan nog even wandelen in de omgeving maar we waren zo op dat we in een diepe slaap vielen. Dit keer ook in een iets minder shitty motel:)