Dag 15: Cruise stop at Nassau, Bahamas

31 januari 2015 - Nassau, Bahama's

Na een heerlijke nachtrust door het fijne geschommel van de boot werden we wakker van een half verstaanbare stem die door de luidspreker riep dat we in Nassau, Bahamas waren aangekomen. We gooiden de gordijnen open en zagen het mooie helderblauwe water al voor ons.  Er werd ons verteld dat je rond 8 uur van boord kon gaan om Nassau in te gaan. Wij hadden een haast dus gingen eerst is op zoek waar we een ontbijtje konden scoren. Dit bleek op maar liefst 4 plekken te kunnen, van een buffet tot een uitgeserveerd ontbijt. We kozen het ontbijtbuffet en konden kiezen uit eindeloze soorten broodjes, fruit, salades en cereals. Een goede start is het halve werk zeggen we dan maar!

Volgestouwd met eten gingen we Nassau verkennen.
We liepen de pier af en zagen dat we niet de enige cruise waren en opeens leek onze boot een beetje in het niets te vallen. We lagen tussen een mega Disney dreams cruiseschip en de freedom of the seas. Vooral op het Disney schip waren we jaloers want die had een mega glijbaan en een groot scherm met Disney films. Na ze even bewonderd te hebben liepen we verder en zagen een hele grote mensen massa voor ons. We kwamen dichtbij en ontdekten gelijk waar dit eiland van leeft. Cruise toerisme. Duizenden verkopers van ritjes met paard en wagen, vlechtjes in je haren, taxi's en nog veel meer activiteiten vielen ons bijna aan. We werden van alle kanten aangesproken en half meegesleept, ik werd er claustrofobisch van. Snel wegwezen hier, we besloten langs de haven en kust te lopen maar overal stonden verkopers en irritante mensen. We hebben even bij het strand gekeken maar zelf daar lieten ze je niet met rust dus hielden we het niet lang vol. We hadden 1 missie en dat was zonnebrand crème kopen want ik voelde me met de minuut verbranden. De goedkoopste was 16 dollar, lekker duur maar beter als verbranden. We ademden een keer diep, hielden elkaar goed vast en liepen op het hoogst mogelijke tempo door de menigte van verkopers terug naar de boot.

Op de boot was het heeeeerlijk rustig, ik klink als een oud vrouwtje maar wat kan je dat waarderen na zo'n mensengekte!! Op de boot zochten we een plekje voor op de boot, gingen lekker met een heerlijke cocktail in de zon liggen en ploften af en toe even in de hot tub. Rond 5 uur meerden we weer af en gingen richting Great Stirrup Cay, het privé eiland van onze cruiseline, waar we morgenochtend aankomen. S avonds aten we heerlijk achter op de boot onder de sterrenhemel. Deze avond was er een comedy show waar gister al een voorproefje van was, dit was al erg leuk dus besloten we de hele show maar te gaan kijken. Het was een hilarische show en na de nodige cocktails sloten we de avond af bij een bandje. Er werd op gegeven moment aangegeven dat het weer omsloeg, er waren grote golven en windstoten waardoor we misschien niet bij het eiland kunnen komen wat morgen op de planning staat. We zullen het dus zien wat morgen zal brengen op de boot vermaken we ons ook wel! Voor nu gaan we weer heerlijk slapen en genieten van de inderdaad best grote golven!