20 september - Morro Bay

20 september 2017 - Morro Bay, California, Verenigde Staten

We rijden vandaag dus richting de kust, een rit van rond de 4uurtjes waarbij de Californië doorkruisen. We gaan naar het kustplaatsje Morro Bay, bekend om de grote rots in de baai, zeeotters en seals.

Frank rijd deze lange rit en onderweg stoppen we nog even ergens in de bergen om een broodje te eten. Het is mooi om te zien hoe je van het bergachtige landschap van Yosemite over gaat in een vlakker/droger gebied en dan weer iets heuvelachtiger bij de kust. Onderweg zagen we heeel veel wijngaarden waardoor het bijna leek alsof we in Frankrijk reden. Aangekomen in Morro bay zoeken we de camping op in de hoop dat deze nog een plekje heeft. Gelukkig kunnen we nog terecht en krijgen we een leuk plekje vlakbij het strand met een firepit waar Frank zo op gehoopt had.

We hebben eerst even kort een wandeling over het strand gemaakt richting de bekende Morro Rock maar het was toch best fris zo aan zee. Toch maar even terug om de korte broek en slippers om te ruiken voor een lange broek, vest en dichte schoenen. Daarna gingen we richting het centrum van Morro bay, het is een erg schattig kustplaatsje met een leuke promenade. Overal zie je otters zwemmen en hoor je de zeeleeuwen. Langs de promenade zitten overal restaurantjes en winkeltjes, lekker toeristisch maar wel heel gezellig. We hebben wat rondgewandeld en het stadje bekeken en begonnen toen wel honger te krijgen. We ploften neer bij een leuk restaurantje aan het water en hebben heerlijk gegeten. Er zat een zeeleeuw onder het terras van het restaurant verstopt die je continu hoorde, wij vonden dit wel wat hebben maar volgens het restaurant hadden ze er steeds vaker last van. Uiteindelijk kwam er een soort waterpolitie bootje om de zeeleeuw te verjagen.

Na lekker gegeten te hebben wandelden we weer terug naar de camping om daar even later nog de zonsondergang op het strand te kunnen zien. Toen was het voor Frank tijd voor het hoogtepunt van de dag, een kampvuur maken in onze firepit. We hebben de hele avond dus lekker buiten gezeten bij ons vuurtje en genoten van de zee op de achtergrond. Een geslaagde relaxte dag was het!